A A A
  • UWAGA !!! Szczególne zasady obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ
  • UWAGA !!! Przywrócenie terminu na zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu oraz na rejestrację pojazdu sprowadzonego z UE. Szczegółowe informacje TUTAJ

  • Architektura i Budownictwo: podanie złożymy e-mailem. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ

Pełny wykaz procedur

ePUAP
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 7 =

Wniosek o uzyskanie zgody na korzystanie z terenu sąsiedniego.

Publikacja: czwartek, 26 styczeń 2012
Modyfikacja: piątek, 02 październik 2020
I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek o uzyskanie zgody na korzystanie z terenu sąsiedniego – IMA VIII - wniosek do pobrania w załącznikach sprawy.

2. Załączniki:
• dokument na podstawie którego inwestor posiada prawo do wykonywania robót budowlanych (pozwolenie lub zgłoszenie robót),
• uzasadnienie wniosku,
• udokumentowanie poczynionych prób w celu uzyskania zgody właściciela  sąsiedniej nieruchomości  na wejście na teren sąsiedniej działki (np. w formie listu poleconego do właściciela/właścicieli działki sąsiedniej w którym sformułowane  jest wystąpienie o zgodę  na wejście na teren sąsiedniej działki  -  z określeniem  przewidywanego  sposobu, zakresu i terminu korzystania z tego ternu, a także wskazaniem ewentualnej rekompensaty z tego tytułu.),
• ewentualnie -  stanowisko sąsiada jeżeli zostało udzielone pisemnie,
• upoważnienie (pełnomocnictwo)udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (jeżeli zostało udzielone) wraz z opłatą skarbową.

II. OPŁATY:

1. Opłata skarbowa:

• za upoważnienie (pełnomocnictwo) – 17,00 zł (w przypadku jego ustanowienia)

2. Opłaty dokonuje się gotówką w Kasach Urzędu przy ul. Pasaż Rudowskiego 10 lub ul. Szkolna 28 (budynek B) lub  bezgotówkowo przelewem  na rachunek bankowy Urzędu Miasta GETIN NOBLE BANK SA nr rachunku 55 1560 0013 2322 6887 8000 0003
W przypadku opłaty przekazem lub przelewem należy podać tytuł z jakiego jest ona wnoszona.

III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:

Wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego ul. Szkolna 28  lub przesłać na adres Urzędu.

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Ul. Szkolna28
97-300 Piotrków Trybunalski

IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 14 dni.

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracyjnego który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postepowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Oznacza to, że po złożeniu i doręczeniu organowi oświadczenia, strona nie może wnieść odwołania ani skargi na decyzję do Sądu Administracyjnego.

VI. UWAGI:

W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Podstawa prawna: 

 
art. 47  ustawy z dnia 7 lipca  1994r. Prawo budowlane

Symbol procedury: IMA VIII

Jeżeli chcesz zapłacić za sprawy urzędowe online kliknij TUTAJ

Załączniki sprawy - do pobrania:

Sprawa: Architektura i budownictwo
Referat: Architektury i Budownictwa
Symbol: IMA VIII
Proszę wpisać treść pytania:
Proszę podać adres e-mail:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 4 =
powrót