A A A
  • UWAGA !!! Szczególne zasady obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ
  • UWAGA !!! Przywrócenie terminu na zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu oraz na rejestrację pojazdu sprowadzonego z UE. Szczegółowe informacje TUTAJ

  • Architektura i Budownictwo: podanie złożymy e-mailem. Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ

Pełny wykaz procedur

ePUAP
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 9 =

Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach sprzedaży.

Publikacja: piątek, 21 czerwiec 2019
Modyfikacja: środa, 16 grudzień 2020

Co musisz przygotować?

1. Wypełniony wniosek. Pobierz SPS I.

Wniosek możesz też dostać w Urzędzie Miasta.

2. Załączniki, które zostały wymienione we wniosku.

Ile zapłacisz?

1. Opłatę za korzystanie z zezwolenia  wnosi się na rachunek gminy przed jego wydaniem,
w wysokości:
  • 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz na piwo,
  • 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu(z wyjątkiem   piwa),
  • 2.100,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.

2. Opłaty za korzystanie z zezwolenia w roku nabycia lub utraty jego ważności dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu jego ważności. W takim przypadku nie ma zastosowania system opłat ratalnych.

3. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim muszą złożyć pisemne oświadczenie o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży za zeszły rok. Termin na złożenie oświadczenia to 31 stycznia.
Opłatę za korzystanie w następnym roku z zezwolenia przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
  • 37.500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz na piwo – wnosi w  wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
  • 37.500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi   w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku  poprzednim,
  • 77.000,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.

Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła wartości, o których mowa w punkcie 3, wnoszą opłatę w wysokości określonej w punkcie 1.


Opłata jest wnoszona na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach. W terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego. Można również wnieść opłatę jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.

4. Opłatę za korzystanie z zezwolenia możesz wnieść na rachunek bankowy GETIN NOBLE BANK S.A. nr  15 1560 0013 2323 1404 1000 0001
lub w kasach Urzędu Miasta. 

5. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia. Podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.

Zwolnienie z opłaty dotyczy m.in. pełnomocnictwa:
udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentów.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.

Opłatę skarbową za pełnomocnictwo możesz wnieść na rachunek bankowy
GETIN NOBLE BANK S.A. nr  55 1560 0013 2322 6887 8000 0003
lub w kasach Urzędu Miasta.


Gdzie złożysz wniosek?

Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:
  • Pasażu K. Rudowskiego 10,
  • ul. Szkolna 28 (wejście A, B).

Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Pasaż K. Rudowskiego 10
97 – 300 Piotrków Trybunalski,

lub wysłać online przez ePUAP.

Ile będziesz czekać?

Do 30 dni.

Czy możesz się odwołać?

Od decyzji możesz odwołać się  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Termin na odwołanie to 14 dni od daty  doręczenia decyzji.

Uwagi:

1. Jeżeli wniosek nie będzie kompletny zostaniesz wezwany do usunięcia braków. Termin to 7 dni od daty otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

2. Odbiór zezwolenia może nastąpić w jednej z dwóch form:
  • osobiście  lub przez pełnomocnika,
  • przesyłką pocztową.

Podstawa prawna:

  • art. 11  i  art. 18 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
  • art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  • art.  33  § 3 oraz art. 64  § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego

Załączniki sprawy - do pobrania:

Sprawa: Sprzedaż napojów alkoholowych
Referat: Spraw Społecznych
Symbol: SPS I
Proszę wpisać treść pytania:
Proszę podać adres e-mail:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 2 =
powrót