Wydawanie zezwoleń na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
Co musisz przygotować?
1. Wypełniony wniosek. Pobierz SPS VII.Wniosek możesz też dostać w Urzędzie Miasta.
2. Protokół inwentaryzacyjny posiadanych zapasów napojów alkoholowych. W protokole należy uwzględnić ilość i wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych.
3. Pełnomocnictwo - w przypadku jego udzielenia.
Ile zapłacisz?
1. Opłatę za wydanie zezwolenia wnosi się na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia, w wysokości:- 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
- 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
- 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
lub w kasach Urzędu Miasta.
3. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia. Podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.
Zwolnienie z opłaty dotyczy m.in. pełnomocnictwa:
- udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
- poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentów.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo możesz wnieść na rachunek bankowy
GETIN NOBLE BANK S.A. nr 55 1560 0013 2322 6887 8000 0003
lub w kasach Urzędu Miasta.
Gdzie złożysz wniosek?
Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:- Pasażu K. Rudowskiego 10,
- ul. Szkolna 28 (wejście A, B).
Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Pasaż K. Rudowskiego 10
97 – 300 Piotrków Trybunalski,
lub wysłać online przez ePUAP.
Ile będziesz czekać?
Do 30 dni.Czy możesz się odwołać?
Od decyzji możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Termin na odwołanie to 14 dni od daty doręczenia decyzji.Uwagi:
1. Przedsiębiorca, którego zezwolenia wygasło, może je otrzymać, jeżeli wygaśniecie nastąpiło z przyczyny:• likwidacji punktu sprzedaży,
• upływu terminu ważności zezwolenia,
• zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
• zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
• niedopełnienia w terminach jednego z obowiązku:
- złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim,
- dokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości.
3. Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Może to zrobić nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych.
4. Odbiór zezwolenia może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście lub przez pełnomocnika,
- przesyłką pocztową.
Podstawa prawna:
- art. 18(4) ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ,
- art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- art. 33 § 3 oraz art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Załączniki sprawy - do pobrania:
Sprawa: Sprzedaż napojów alkoholowych
Referat: Spraw Społecznych
Symbol: SPS VII
Proszę wpisać treść pytania: